mandag 1. desember 2008

Malene fra Grue IL første dame ut

Vi kommer til å utfordre ulike Hedmarksløpere som skal være med på Hovedløpet i Drammen til å skrive litt om seg selv. Vi sendte noen stikkord til Malene om hva vi kunne tenke oss å ha med, og under følger hennes beskrivelse av seg selv og litt om hvorfor hun liker orientering, hva hun har opplevd gjennom årene, beste løp, verste løp osv. Takk til deg for flott oppsummeringav O-livet så langt!

Malene Nordvi, Grue IL o-gruppa, født 21.09.1995

Jeg har drevet med orientering i 9 år. Det ble en del turorientering og en del løp i N-åpen før jeg løp alene for første gang i D10 i 2003. I o-gruppa i Grue var det 29 løpere under 17 år som løp i 2008, men vi er bare 2 jenter på 13 år. Jeg synes det er gøy å løpe orientering for da får jeg brukt både hode og bein, og så er det så mange fine turer. I vinterferien skal broren min og pappaen min og jeg til Portugal og løpe. Vi er hvert år i Danmark og masse i Sverige. I fjor løp jeg nesten 70 løp og treningsløp.

Det er nyttig å kunne kart og kompass. Vi er ofte i Femundsmarka og hvis tåka kommer er det lett å gå seg bort uten kart og kompass.

Jeg gleder meg til Hovedløpet 2009 og o-landsleiren. Jeg har sett mange kule bilder fra tidligere år og tror kretsstafetten blir prikken over i´en.

På Sørlandsgaloppen i fjor hadde jeg et løp jeg husker godt. Det var uvant terreng og masse detaljer på kartet, men jeg klarte meg uten bom og det var en god følelse.

Noen dårlige løp har det også blitt, f.eks på Korten i Karstad i november, der jeg rotet meg skikkelig bort til 1. post. Målestokken på 1:5000 og lite detaljer gjorde at det tok masse tid før jeg tok meg inn igjen.

Jeg liker meg best i lettløpt terreng, der det er mange detaljer så jeg kan lese kartet.

I år prøvde jeg meg på hesteorientering, der jeg og min hest Arwena tok noen turorienteringsposter, ellers har jeg prøvd kanoorientering, nattorientering og skiorientering. Nå i sommer har jeg også lært å tegne orienteringskart. Noen husker kanskje at jeg kom på TV på Østnytt sammen med broren min og Ådne.

Ingen kommentarer:

Følgere